Uluslararası Ulaştırma Forumu, 16.12.2022

Uluslararası Ulaştırma Forumu’nun (ITF) öncülü Ulaştırma Bakanları Avrupa Konferansı (UBAK),Ulaştırma Bakanları’na özellikle kara ulaştırması alanında izlenen politikalarda işbirliği yapma olanağı sağlamak vebir istişare forumu oluşturulmakamacıyla,17 Ekim 1953 tarihindeBrüksel’de imzalanan bir sözleşme ile kurulmuştur.

17-18 Mayıs 2006 tarihlerinde Dublin’de yapılan Bakanlar Konseyi toplantısında, UBAK’ın bir “Uluslararası Ulaştırma Forumu”na (International Transport Forum-ITF) dönüştürülmesi kararı alınmış, 30 Mayıs 2007 tarihinde Sofya'da gerçekleştirilen UBAK Bakanlar Toplantısı’nın ardından ITF resmen faaliyete geçmiştir.

UBAK, ITF’e dönüşmeden önce 44 tam üye, 7 Ortak Üye ve 1 Gözlemci üyeden oluşmaktaydı. 2007 yılında kuruluşunun ardından ITF’in üye sayısı hâlihazırda 64’e ulaşmıştır. Ülkemiz 1953 yılından beri UBAK ve ardından ITF’e üyedir.

ITF Sekretaryası Paris’tedir. Ulaştırmayla ilgili küresel ve stratejik önemdeki konuların ele alındığı Forumun en üst karar alma organı Ulaştırma Bakanları Konseyidir. Her yıl bir defa düzenlenen Bakanlar düzeyindeki toplantı (Yıllık Zirve), Ulaştırma Bakanları ile hükümet-dışı sektör paydaşları, endüstri ve araştırma kuruluşlarını bir araya getirmektedir. ITF’in dönem başkanlığını sırayla üye ülkeler üstlenmektedir.

UBAK, Avrupa’da, ekonomik ve teknik bakımdan etkin, bütünleşmiş bir ulaştırma sistemi kurulması, bu sistemin en yüksek güvenlik ve çevre standartlarına uygun hale getirilmesi, AB ile AB üyesi olmayan Avrupa ülkeleri arasında bir köprü oluşturulması ve böylelikle de ticaretin önündeki engellerin ortadan kaldırılması hedeflerini izlemiştir.

ITF ise gerek coğrafi dağılım, gerek ulaştırma modları açısından daha küresel nitelik arz etmekte, ayrıca sektör paydaşlarının süreçlere katılımına da imkân vermektedir.

ITF Genel Sekreterliğini 1 Ağustos 2017 tarihinden bu yana Güney Koreli Young Tae Kim yürütmektedir. Adıgeçen 19 May 2022 tarihinde ikinci kere bu göreve seçilmiştir.

UBAK/ITF tarafından yürütülen en önemli çalışmaların başında 1974’ten bu yana kullanılan çok taraflı karayolu geçiş belgeleri ve kota sistemi yer almaktadır. Sistemle, üye ülkeler arasında uluslararası karayolu taşımacılığının daha hızlı, verimli ve sınırlamalara tabi tutulmadan gerçekleştirilmesi ve üye ülkeler arasındaki ticaretin daha da geliştirilmesi amaçlanmıştır. UBAK belgeleri, üye ülkeler arasında, sınırlı sayıda tahsis edilen ikili geçiş belgesi kotalarına bağlı kalınmadan kota sistemi içerisinde yer alan ülkelerde ikili ve transit, ayrıca üçüncü ülkelerde taşımacılık yapma imkânları sağlamaktadır. Bir yıllık veya bir aylık sürelerle sınırlandırılan belgeler, geçerli oldukları ülkeler ve kullanılabilecekleri araç tiplerine göre sınıflandırılmaktadır. Çok taraflı karayolu geçiş belgeleriyle ilgili çalışmalar, ITF Karayolu Çalışma Grubu tarafından yönlendirilmektedir.

Son dönemde ITF, ulaştırmayla ilgili araştırma faaliyetlerine daha fazla ağırlık vermeye başlamıştır.

https://www.itf-oecd.org/

Atatürk

Pazartesi - Cuma

09:00 - 13:00 / 14:30 - 18:00

1.01.2024 1.01.2024 Yılbaşı
1.04.2024 1.04.2024 Paskalya
10.04.2024 10.04.2024 Ramazan Bayramı 1. Gün
1.05.2024 1.05.2024 İşçi Bayramı
8.05.2024 8.05.2024 II. Dünya Savaşı Zafer Günü
9.05.2024 9.05.2024 Dini Bayram
20.05.2024 20.05.2024 Dini Bayram
16.06.2024 16.06.2024 Kurban Bayramı 1 . Gün
14.07.2024 14.07.2024 Milli Bayram
15.08.2024 15.08.2024 Assomption Yortusu
29.10.2024 29.10.2024 Cumhuriyet Bayramı
1.11.2024 1.11.2024 Toussaint Yortusu
11.11.2024 11.11.2024 I. Dünya Savaşı Ateşkes Yıldönümü
25.12.2024 26.12.2024 Noel ve Yeni Yıl Tatili