Uluslararası Ulaştırma Forumu, 16.12.2022

Uluslararası Ulaştırma Forumu’nun (ITF) öncülü Ulaştırma Bakanları Avrupa Konferansı (UBAK),Ulaştırma Bakanları’na özellikle kara ulaştırması alanında izlenen politikalarda işbirliği yapma olanağı sağlamak vebir istişare forumu oluşturulmakamacıyla,17 Ekim 1953 tarihindeBrüksel’de imzalanan bir sözleşme ile kurulmuştur.

17-18 Mayıs 2006 tarihlerinde Dublin’de yapılan Bakanlar Konseyi toplantısında, UBAK’ın bir “Uluslararası Ulaştırma Forumu”na (International Transport Forum-ITF) dönüştürülmesi kararı alınmış, 30 Mayıs 2007 tarihinde Sofya'da gerçekleştirilen UBAK Bakanlar Toplantısı’nın ardından ITF resmen faaliyete geçmiştir.

UBAK, ITF’e dönüşmeden önce 44 tam üye, 7 Ortak Üye ve 1 Gözlemci üyeden oluşmaktaydı. 2007 yılında kuruluşunun ardından ITF’in üye sayısı hâlihazırda 64’e ulaşmıştır. Ülkemiz 1953 yılından beri UBAK ve ardından ITF’e üyedir.

ITF Sekretaryası Paris’tedir. Ulaştırmayla ilgili küresel ve stratejik önemdeki konuların ele alındığı Forumun en üst karar alma organı Ulaştırma Bakanları Konseyidir. Her yıl bir defa düzenlenen Bakanlar düzeyindeki toplantı (Yıllık Zirve), Ulaştırma Bakanları ile hükümet-dışı sektör paydaşları, endüstri ve araştırma kuruluşlarını bir araya getirmektedir. ITF’in dönem başkanlığını sırayla üye ülkeler üstlenmektedir.

UBAK, Avrupa’da, ekonomik ve teknik bakımdan etkin, bütünleşmiş bir ulaştırma sistemi kurulması, bu sistemin en yüksek güvenlik ve çevre standartlarına uygun hale getirilmesi, AB ile AB üyesi olmayan Avrupa ülkeleri arasında bir köprü oluşturulması ve böylelikle de ticaretin önündeki engellerin ortadan kaldırılması hedeflerini izlemiştir.

ITF ise gerek coğrafi dağılım, gerek ulaştırma modları açısından daha küresel nitelik arz etmekte, ayrıca sektör paydaşlarının süreçlere katılımına da imkân vermektedir.

ITF Genel Sekreterliğini 1 Ağustos 2017 tarihinden bu yana Güney Koreli Young Tae Kim yürütmektedir. Adıgeçen 19 May 2022 tarihinde ikinci kere bu göreve seçilmiştir.

UBAK/ITF tarafından yürütülen en önemli çalışmaların başında 1974’ten bu yana kullanılan çok taraflı karayolu geçiş belgeleri ve kota sistemi yer almaktadır. Sistemle, üye ülkeler arasında uluslararası karayolu taşımacılığının daha hızlı, verimli ve sınırlamalara tabi tutulmadan gerçekleştirilmesi ve üye ülkeler arasındaki ticaretin daha da geliştirilmesi amaçlanmıştır. UBAK belgeleri, üye ülkeler arasında, sınırlı sayıda tahsis edilen ikili geçiş belgesi kotalarına bağlı kalınmadan kota sistemi içerisinde yer alan ülkelerde ikili ve transit, ayrıca üçüncü ülkelerde taşımacılık yapma imkânları sağlamaktadır. Bir yıllık veya bir aylık sürelerle sınırlandırılan belgeler, geçerli oldukları ülkeler ve kullanılabilecekleri araç tiplerine göre sınıflandırılmaktadır. Çok taraflı karayolu geçiş belgeleriyle ilgili çalışmalar, ITF Karayolu Çalışma Grubu tarafından yönlendirilmektedir.

Son dönemde ITF, ulaştırmayla ilgili araştırma faaliyetlerine daha fazla ağırlık vermeye başlamıştır.

https://www.itf-oecd.org/

Atatürk

Pazartesi - Cuma

09:00 - 13:00 / 14:30 - 18:00

1.01.2025 1.01.2025 Yeni Yıl
30.03.2025 Ramazan Bayramı 1. Gün
21.04.2025 21.04.2025 Paskalya
1.05.2025 1.05.2025 İşçi Bayramı
8.05.2025 8.05.2025 II. Dünya Savaşı Zafer Günü
29.05.2025 29.05.2025 Yerel Dini Bayram
6.06.2025 6.06.2025 Kurban Bayramı 1.Gün
9.06.2025 9.06.2025 Yerel Dini Bayram
14.07.2025 14.07.2025 Fransız Milli Bayramı
15.08.2025 15.08.2025 Yerel Dini Bayram
29.10.2025 29.10.2025 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı
1.11.2025 Yerel Dini Bayram
11.11.2025 11.11.2025 I. Dünya Savaşı Ateşkes Yıldönümü
25.12.2025 26.12.2025 Noel