Uluslararası Ulaştırma Forumu, 16.12.2022
Uluslararası Ulaştırma Forumu’nun (ITF) öncülü Ulaştırma Bakanları Avrupa Konferansı (UBAK),Ulaştırma Bakanları’na özellikle kara ulaştırması alanında izlenen politikalarda işbirliği yapma olanağı sağlamak vebir istişare forumu oluşturulmakamacıyla,17 Ekim 1953 tarihindeBrüksel’de imzalanan bir sözleşme ile kurulmuştur.
17-18 Mayıs 2006 tarihlerinde Dublin’de yapılan Bakanlar Konseyi toplantısında, UBAK’ın bir “Uluslararası Ulaştırma Forumu”na (International Transport Forum-ITF) dönüştürülmesi kararı alınmış, 30 Mayıs 2007 tarihinde Sofya'da gerçekleştirilen UBAK Bakanlar Toplantısı’nın ardından ITF resmen faaliyete geçmiştir.
UBAK, ITF’e dönüşmeden önce 44 tam üye, 7 Ortak Üye ve 1 Gözlemci üyeden oluşmaktaydı. 2007 yılında kuruluşunun ardından ITF’in üye sayısı hâlihazırda 64’e ulaşmıştır. Ülkemiz 1953 yılından beri UBAK ve ardından ITF’e üyedir.
ITF Sekretaryası Paris’tedir. Ulaştırmayla ilgili küresel ve stratejik önemdeki konuların ele alındığı Forumun en üst karar alma organı Ulaştırma Bakanları Konseyidir. Her yıl bir defa düzenlenen Bakanlar düzeyindeki toplantı (Yıllık Zirve), Ulaştırma Bakanları ile hükümet-dışı sektör paydaşları, endüstri ve araştırma kuruluşlarını bir araya getirmektedir. ITF’in dönem başkanlığını sırayla üye ülkeler üstlenmektedir.
UBAK,
Avrupa’da, ekonomik ve teknik bakımdan etkin, bütünleşmiş bir ulaştırma sistemi
kurulması, bu sistemin en yüksek güvenlik ve çevre standartlarına uygun hale
getirilmesi, AB ile AB üyesi olmayan Avrupa ülkeleri arasında bir köprü
oluşturulması ve böylelikle de ticaretin önündeki engellerin ortadan
kaldırılması hedeflerini izlemiştir.
ITF ise gerek coğrafi dağılım, gerek ulaştırma modları açısından daha küresel
nitelik arz etmekte, ayrıca sektör paydaşlarının süreçlere katılımına da imkân
vermektedir.
ITF Genel Sekreterliğini 1 Ağustos 2017 tarihinden bu yana Güney Koreli Young Tae Kim yürütmektedir. Adıgeçen 19 May 2022 tarihinde ikinci kere bu göreve seçilmiştir.
UBAK/ITF tarafından yürütülen en önemli çalışmaların başında 1974’ten bu yana kullanılan çok taraflı karayolu geçiş belgeleri ve kota sistemi yer almaktadır. Sistemle, üye ülkeler arasında uluslararası karayolu taşımacılığının daha hızlı, verimli ve sınırlamalara tabi tutulmadan gerçekleştirilmesi ve üye ülkeler arasındaki ticaretin daha da geliştirilmesi amaçlanmıştır. UBAK belgeleri, üye ülkeler arasında, sınırlı sayıda tahsis edilen ikili geçiş belgesi kotalarına bağlı kalınmadan kota sistemi içerisinde yer alan ülkelerde ikili ve transit, ayrıca üçüncü ülkelerde taşımacılık yapma imkânları sağlamaktadır. Bir yıllık veya bir aylık sürelerle sınırlandırılan belgeler, geçerli oldukları ülkeler ve kullanılabilecekleri araç tiplerine göre sınıflandırılmaktadır. Çok taraflı karayolu geçiş belgeleriyle ilgili çalışmalar, ITF Karayolu Çalışma Grubu tarafından yönlendirilmektedir.
Son dönemde ITF, ulaştırmayla ilgili araştırma faaliyetlerine daha fazla ağırlık vermeye başlamıştır.
Pazartesi - Cuma
09:00 - 13:00 / 14:30 - 18:00
Tatil Günleri 2024
1.01.2024 | 1.01.2024 | Yılbaşı |
1.04.2024 | 1.04.2024 | Paskalya |
10.04.2024 | 10.04.2024 | Ramazan Bayramı 1. Gün |
1.05.2024 | 1.05.2024 | İşçi Bayramı |
8.05.2024 | 8.05.2024 | II. Dünya Savaşı Zafer Günü |
9.05.2024 | 9.05.2024 | Dini Bayram |
20.05.2024 | 20.05.2024 | Dini Bayram |
16.06.2024 | 16.06.2024 | Kurban Bayramı 1 . Gün |
14.07.2024 | 14.07.2024 | Milli Bayram |
15.08.2024 | 15.08.2024 | Assomption Yortusu |
29.10.2024 | 29.10.2024 | Cumhuriyet Bayramı |
1.11.2024 | 1.11.2024 | Toussaint Yortusu |
11.11.2024 | 11.11.2024 | I. Dünya Savaşı Ateşkes Yıldönümü |
25.12.2024 | 26.12.2024 | Noel ve Yeni Yıl Tatili |
+ 90 312 292 29 29